"spargrisen" öppnad

Sov till 11 idag, ska ju jobba inatt så då får man sova bort morgonen. Gick upp och tog en kopp kaffe och la mig i sängen igen, de är så skönt och avkopplande att börja en morgon så. Efter de blev de en jogging tur, blev nästan 3km och jag är så sjukt glad att jag klarar springa så lång, de är lång för mig, hehe! Förra veckan sprang jag över 3km så jag vet att jag klarar de nu i alla fall, och de trodde jag aldrig, så ska försöka springa ute en gång i veckan i alla fall. Tillbaka till denna dagen, efter jogging turen så åt jag knäckebröd sen in i duschen. Nu har jag städat i köket och hängt upp tvätten och såfort Sarah har slutat sitt jobb ska vi dra köpa glass på Annas café, mys :) Nu till sommaren får de bli lite onyttigheter i veckan, som glass då ;), bara jag fortsätter träna så blir de säkert bra. Sen efter de blir de nog lite kubbspelande, och tagga inför nattens jobb.

Igår så öppna jag och Michael vår ”spargris” (en sån burk som endast går att öppna med konservöppnare) och räkna allt, ca 2000 kr blev de. Så härligt, så nu ska vi dra till Borlänge i veckan och köpa nya utemöbler och brädmadrass, så underbart! Är man fattig så är man, då blir man glad när man sparat mynt och lite sedlar tills man kan köpa nått bra för de ;) Men måste till banken ocskå innan borlänge och växla in mynten ^^


nej nu ska jag göra mig i ordning, puss och kram!


Kommentarer
Postat av: mella

sjukt starkt av dig att lyckas spara så mycket och låta bli pengarna, har en aning svårt för det : o.

2012-06-02 @ 16:36:03
URL: http://thingsunsaid.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja de är inte lätt, men när de är mynt så brukar de va lättare att låta de va :)

2012-06-07 @ 19:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0